logo Facebook
i slova jsou činy

CNN Prima News není CNN, tvrdí VOJTĚCH KRISTEN

02. června 2020 16:50 / autor: Ivana Chmel Denčevová

Počátkem května začala v Česku vysílat zpravodajská stanice CNN Prima News. Navazuje tak na čtyřicetiletou tradici americké televizní stanice CNN, která je v současnosti nejsledovanější televizí v USA a prostřednictvím CNN Internaticonal sleduje její vysílání – v různých modifikacích – miliarda lidí ve 200 zemích na světě. Otázkou nyní je, zda může tento televizní kanál dosáhnout pomyslné mety, která se při 8 miliónech možných diváků v České republice, pohybuje zhruba okolo 1,5 % sledovanosti.

Komentátor Info.cz Vojtěch Kristen k tomu uvádí: „Česká republika je jedním z nejmenších trhů, podobně jako Švýcarsko, kde ale neexistuje podobná zpravodajská stanice jako je u nás ČT 24“ a dodává, „nikdo neví, jak ona licence vlastně funguje, kdo co platí a kdo kolik a do čeho investoval.“

Výhody tohoto vysílání jsou zřejmé, síť zpravodajů CNN po celém světě, přístup k exkluzivním hostům a materiálům, přesto se ozvaly kritické hlasy, které souvisely s děním okolo pandemie v Česku, kdy CNN Prima News nevysílala. V jednom komentáři sám Vojtěch Kristen uvedl: „Kde jste byli, když byl koronavirus ?!“ a vysvětluje: „Generální ředitel Primy Singer na tuto otázku vysvětloval, že to nechtěli dělat polovičatě. Celá příprava byla náročná a nechtěli riskovat, že se jim něco nepovede.“

Klíčem k hodnocení úspěšnosti jsou distribuce, marketing, síla značky a obsah. Ty mohou ovlivnit počet diváků, kteří jsou zcela zásadními. „Ve finále o diváky jde, musíte nabídnout program, který je osloví.  Postupně budou jistě osekávat programy, které tam nebudou chtít a dodávat programy, které mohou diváky oslovit,“ konstatuje Vojtěch Kristen a dodává: „Obsah se mi líbí, připadá mi dobré složení převzatých či polopřevzatých pořadů, marketingovou kampaň si dovedu představit lepší. Některé pořady mi připadají slabší, můj soukromý názor je, že například nemusím Partii.“