logo Facebook
i slova jsou činy

RRTV: České Radiokomunikace porušily zákon

22. listopadu 2019 08:41 / autor: Jan Mrzena

Na devatenáctém letošním zasedání projednala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 39 bodů programu. Vyhodnotila 22 stížností diváků a posluchačů, vydala šest upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení jednoho správního řízení. Udělila licenci Media Bohemia k vysílání Rock Radia stowattového vysílače v Náchodě a dvě licence společnosti Emporia Style k provozování teleshoppingového kanálu Klenot TV pro pozemní a družicové vysílání. Zaevidovala také nového poskytovatele AVMS na vyžádání (aktuálně jich eviduje celkem 121). Rada souhlasila s převodem 34% vlastnického podílu Our Media na společnost BigBoard Praha v metropolitní Praha TV.

Na porušení zákona upozornila rada společnost Doneal, protože na programu JOJ Cinema odvysílal reklamní spot Clavin Collection, „čímž porušil povinnost zajistit, aby obchodní sdělení týkající se erotických služeb, erotických výrobků a humánních léčivých přípravků nebo doplňků stravy na podporu sexuální výkonnosti nebyly zařazovány do vysílání v době od 06.00 hodin do 22.00 hodin.“ Na stejné porušení zákona upozornila rada i společnost Magical roof, protože stejný reklamní spot odvysílala na programu JOJ Cinema+1. Zákon podle rady porušily také České Radiokomunikace, když ve vysílání „Nalaďte se na DVB-T2“ neměly program označený logem.

Příští zasedání RRTV proběhne 3. a 4. prosince 2019.